Search

O abordare ayurvedică a sindromul premenstrual

Updated: Apr 5

Sindromul premenstrual (SPM) afectează peste 95% la sută din femei din întreaga lume. Când vine vorba despre ciclul menstrual, ne gândim, în primul rând, la simptomele psihologice care includ iritabilitatea, stările depresive și anxietatea care apar în ultima săptămână a fazei luteale a ciclului menstrual. Dar simptomele fizice există și ele. Acestea ar putea include balonare, mastalgie (sânii sensibili), disconfort abdominal și lipsa de energie. De asemenea, e foarte posibil să apară pofte puternice de mâncare.


Ayurveda consideră SPM drept un dezechilibru al energiei Vata.

o Vata este forța în mișcare pentru doshas, compusă din eter și aer. Acneea hormonală asociată cu menstruația, furia și iritabilitatea este vântul Vatei care împinge focurile din Pitta.

o Pitta este energia de transformare, făcută din foc și apă. Creșterea în greutate, energia scăzută și retenția de lichide apar ca o reacție la interacțiunea dintre Vata și Kapha.

o Kapha este entitatea structurală, formată din pământ și apă.


Anxietatea, balonarea și epuizarea sunt semne ale unei energii Vata ridicate în această parte a ciclului menstrual. Din fericire, femeile pot folosi măsuri simple pentru a ameliora toate simptomele sindromului premenstrual, reducând energia Vata și bucurându-se de o menstruație fără dureri în fiecare lună.


O alimentație bazată pe alimente întregi este un pas esențial către îmbunătățirea generală a sănătății. Multe alimente procesate conțin ingrediente care afectează direct răspunsurile hormonale. Reducerea aportului acestor substanțe chimice poate ameliora foarte mult simptomele sindromului premenstrual. Legumele fierte precum varza de Bruxelles, conopida și broccoli cu condimente permit o digestie ușoară și conțin în mod natural formulele chimice de care organismul are nevoie pentru a reduce simptomele sindromului premenstrual. Leguminoasele furnizează substanțe nutritive precum lignanii și fitoestrogenii care ajută la metabolismul estrogenului.


Evitarea consumului excesiv de cofeină și alcool poate reduce considerabil sindromul premenstrual.


Reducerea sindromului premenstrual necesită o dietă atentă și exerciții fizice pe parcursul întregii luni. Este imperativ ca o femeie să-și reducă regimul de exerciții în timpul săptămânii menstruale, întrucât mișcarea suplimentară perturbă fluxul energiei Vata. În timpul săptămânii menstruale, mersul ușor și practica yoga vor menține corpul sănătos. În restul lunii, exercițiile fizice la niveluri normale sunt binevenite și necesare.


Consumul de ceai de anason, tulsi (Busuioc Sfânt) sau fenicul în prima săptămână a fazei luteale a ciclului menstrual va ajuta la reducerea simptomelor sindromului premenstrual înainte ca acestea să apară. Ceaiul din semințe de mărar în a doua săptămână a fazei va împiedica apariția altor simptome. Nu în ultimul rând, ceaiul de ghimbir și turmeric are efecte antiinflamatorii, reducând durerile și senzația de balonare.


Eliminarea produselor de înfrumusețare care conțin substanțe chimice inutile este un alt mod de a sprijini controlul SPM-ului. Un exemplu specific sunt produsele de curățare a feței. Acestea conțin substanțe chimice care într-adevăr curăță în profunzime pielea, dar, de asemenea, intră în pori și adaugă o încărcătură chimică care afectează organele feminine și echilibrul hormonal. Folosirea produselor de curățare naturale fără parabeni sintetici, sulfați și etanol este cea mai potrivită pentru a menține moleculele care modifică hormonii în afara corpului.


Suplimentarea cu vitamina B6 și magneziu este esențială pentru sănătatea feminină. Se crede că în timpul sindromului premenstrual, nivelurile de energie scad din cauza faptului că organismul se pregătește pentru menstruație, iar mitocondriile sunt supuse stresului. B6 susține mitocondriile și oferă materiale de construcție pentru moleculele de energie.


Reține că sindromul premenstrual nu este ceva „normal” și că poate fi ținut sub control. Dincolo de toate aceste lucruri, este important să îți asculți corpul și să ai încredere în intuiția și spiritul tău de auto-observație pentru o manifestare cât mai atentă și potrivită a grijii pentru acesta.


18 views0 comments