Search

Detoxifiere emoțională – cum să te eliberezi de emoțiile stagnate

Emoțiile reprezintă unul dintre cele mai mari daruri ale vieții; ne oferă o modalitate de a experimenta la maximum ce înseamnă să trăiești. Atunci când ne cunoaștem foarte bine emoțiile, le putem aprecia pe fiecare în parte, fie că ne provoacă tristețe sau bucurie. Dacă observi că ai reacții exagerate în anumite situații sau, dimpotrivă, că preferi să te retragi, poate e cazul să iei în considerare urmarea unui proces de eliberare a emoțiilor blocate.


Conform psihologului și autoarei Sherianna Boyle, ideea din spatele detoxifierii emoționale nu este să scapi de emoțiile pe care le consideri negative, ci, mai degrabă, să te eliberezi de cele stagnate și blocate, care nu îți oferă libertatea de a procesa și experimenta toate emoțiile tale într-un mod benefic. Emoțiile pot rămâne blocate ca urmare a unor traume, atașamente toxice sau rezistență la anumite emoții – de obicei, pentru că nu avem instrumentele necesare pentru a le gestiona cum trebuie. Boyle spune că, pe măsură ce reușim să facem față cu brio emoțiilor noastre, abilitatea noastră de a empatiza cu ceilalți fără a ajunge la reactivitate se îmbunătățește.


În continuare, îți prezentăm câțiva pași pentru detoxifierea ta emoțională:


Fii conștient de emoțiile tale 


De câte ori ai auzit „Ține capul sus”, „Nu te lăsa afectat”? Cei mai mulți dintre noi am fost învățați să ne suprimăm emoțiile negative și să ne prefacem că totul e în regulă. Când devenim adulți, recurgem la diverse surse de distragere sau chiar negare a emoțiilor. Creierul nostru a fost setat să creadă că nu trebuie să ne simțim prost, în loc să accepte că e în regulă să nu ne simțim bine întotdeauna. Atunci când ești conștient de emoțiile tale, creezi spațiu pentru a le observa și a lucra cu ele. Când te simți stresat, trist sau anxios, nu încerca să respingi emoțiile care vin la pachet cu aceste stări. Observă-le și încearcă să înțelegi care este sursa lor. Ce factor le-a declanșat apariția? 


Ieși în natură


Yep, atât de simplu e. Ridică-te și du-te afară, plimbă-te prin natură. Atunci când intrăm în contact cu ionii negative care se găsesc în natură, ne eliberăm de emoțiile nedorite și aducem bucurie și claritatea în viața noastră. De asemenea, natura ne bucură cu ceea ce are de oferit și la nivel vizual, determinând creșterea nivelurilor de serotonină și dopamină din sânge.


Dormi suficient


Corpul nostru emoțional se resetează de fiecare dată când dormim. Când suntem iritați, nervoși sau triști, nu e de mirare că nu reușim să fim empatici și înțelegători. Zona prefrontală a creierului este responsabilă de procesarea informațiilor la nivel emoțional, iar dacă nu dormim suficient, aceasta nu funcționează așa cum trebuie.   


Hidratează-te


Conform medicinei chineze, apa reprezintă bucurie. Aceasta ne învață că una dintre funcțiile apei este să pună în mișcare emoțiile și reziduurile metabolice din corp. 85% din țesutul creierului nostru reprezintă apă. Atunci când corpul nostru are nevoie de mai multe lichide pentru a elimina toxinele, iar noi nu avem destule rezerve, acesta își va lua necesarul de apă din oase, mușchi și, desigur, creier. Așadar, fă-ți o favoare și apelează la licoarea magică: apa. 


În cele din urmă, detoxifierea emoțională este îmbunătățită prin creșterea accesului la emoțiile noastre. Prin scăderea reactivității și dorința de a ne bucura în profunzime de emoții, vom experimenta viața într-un mod mai autentic și vom crea legături mai profunde cu oamenii.


După cum ai observat deja, detoxifierea emoțională se află în strânsă legătură cu cea corporală, și nu întâmplător, iar aceasta este încă o dovadă a faptului că mintea, corpul, și spiritul nostru sunt interconectate până la cel mai profund nivel.



150 views0 comments