Search

Cum să faci tranziția către o dietă de primăvară

Primăvara este anotimpul noilor începuturi și al ieșirii din starea de hibernare și imobilizare pe care o aduce iarna.


Pe măsură ce energia primăverii crește, pofta de mâncare începe să scadă, ca un impuls natural al corpului de a se curăța și a scăpa de kilogramele în plus. După o iarnă rece și luni întregi în care consumăm alimente cu conținut ridicat de grăsimi și proteine, corpul nostru se îndreaptă spre alimentele mai ușoare de primăvară. Aceste alimente sunt concepute pentru a elimina mucusul și grăsimile din intestine și ficat. Alimentele primăverii ne refac în mod natural ficatul. Ficatul este responsabil de reînnoirea și curățarea constantă a toxinelor, hormonilor, nutrienților, sângelui și de multe altele.


De asemenea, primăvara coincide cu o perioadă în care ne recuperăm echilibrul psihic și emoțional și ne eliberăm de emoții precum furia, nerăbdarea și frustrarea.


Pentru a te bucura din plin de beneficiile pentru sănătate pe care natura ți le pune la dispoziție în acest sezon și pentru a simți la modul cel mai profund conexiunea cu Pământul, ia în considerare următoarele sfaturi privind tranziția către o dietă de primăvară.


Mănâncă în funcție de vremea de afară.

În zilele reci, urmează-ți dorința firească de a servi mâncăruri mai calde, cum ar fi cea de fasole, pui și rădăcinoase (morcovi, cartofi dulci, napi). În zilele mai calde, alege mese mai ușoare, cum ar fi salate și frunze verzi sau supe ușoare.


Optează pentru plante tinere și verdețuri proaspete.

Acestea includ germeni, iarbă de grâu și alte micro-legume (microgreens), precum germenii de mazăre, germenii de broccoli și cei de floarea-soarelui. Cercetările științifice demonstrează că aceste răsaduri minuscule recoltate și consumate când au doar câțiva centimetri înălțime sunt un adevărat super-aliment plin de antioxidanți și alți nutrienți care favorizează sănătatea. Se recomandă consumarea acestora în stare crudă.


Consumă legume gătite.

Varza kale, sfecla, spanacul, conopida, broccoli și varza au o capacitate naturală mare de legare a acidului biliar sub formă brută, dar studiile arată că există o cantitate semnificativ mai mare de acid biliar cu capacitate de legare după ce alimentele sunt fierte.


Dă savoare preparatelor tale adăugând ierburi cu frunze verzi.

Ierburile sunt pline de compuși terapeutici naturali cu calități curative distincte și o aromă remarcabilă. Putem enumera pătrunjelul, coriandrul, mărarul și menta. Coriandrul este un puternic detoxifiant al metalelor grele, iar pătrunjelul este un diuretic natural care elimină toxinele.


Servește porții mai mici.

Ascultă dorința firească a corpului tău de a mânca mai puțin. Metabolismul natural al grăsimilor care se produce primăvara scade poftele alimentare, foamea și pofta de mâncare pentru a reseta arderea grăsimilor, a începe detoxifierea și a pierde kilogramele câștigate pe perioada iernii.


Întărește-ți sistemul imunitar consumând rădăcini de primăvară.

Rădăcinile precum ghimbirul, turmeric, brusturele și păpădia curăță urmele intestinale de orice mucus și toxine. Mucoasa intestinală este responsabilă de 80% din imunitatea organismului. Folosește ghimbir proaspăt și turmeric pentru a-ți asezona preparatele. Fă ceaiuri de tranziție din rădăcină de ghimbir, turmeric sau păpădie.


Crește aportul de fibre consumând semințe de in.

Întrucât primăvara, corpul tău trece printr-un proces natural de detoxifiere, este esențial să consumi suficiente fibre pentru a curăța toxinele din colon și pentru a îmbunătăți puterea digestivă. Inul este una dintre cele mai vechi culturi de fibre din lume. Este bogat în acizi grași esențiali și are calități laxative naturale. Adaugă semințe de in proaspăt măcinate în smoothie-uri. Asigură-te că bei multă apă atunci când mănânci in.


Redu aportul de gluten și produse lactate.

Aceste alimente tind să fie mai greu de digerat. De asemenea, grâul nu este recoltat în mod tradițional primăvara, iar vacile dau naștere în această perioadă a anului, ceea ce înseamnă că laptele lor e esențial pentru hrănirea vițeilor.


Consumă fructe de pădure și cireșe.

Acestea sunt bogate în antioxidanți și ajută la punerea în mișcare a limfei. Limfa este o componentă importantă a sistemului nostru imunitar și ne ajută să luptăm împotriva infecțiilor din corp.


Fă mișcare pentru a-ți curăța sistemul limfatic.

Un sistem limfatic sănătos este esențial pentru sănătatea ta. Sistemul limfatic este sistemul de canalizare al corpului. Inima pompează sângele, dar sistemul limfatic are nevoie de mișcare musculară pentru a menține fluidele în mișcare. Ieși afară și dansează, mergi cu bicicleta, sau fă orice altă activitate care îți place.


Exprimă-ți sentimentele.

Primăvara este momentul să-ți exprimi emoțiile într-un mod sănătos și sigur. Sentimentele suprimate de frustrare, supărare și furie perturbă energia ficatului și suprimă funcția acestuia. Fă-ți timp a-ți regăsi calmul și scrie în jurnal sau pur și simplu vorbește cu cineva despre sentimentele tale.




37 views0 comments