Search

7 posturi de yoga pentru o mai bună concentrare


În lucrarea Tratat asupra naturii umane, filosoful David Hume afirmă: „Conștiința nu este altceva decât un fascicul sau o colecție de percepții diferite care se succed cu o rapiditate de neimaginat”. Astăzi, mai mult ca oricând, colecției noastre de percepții i se cere să crească în intensitate și să funcționeze mai repede ca niciodată.

Suntem o generație cărora ni s-a spus că putem face totul, așa că simțim că trebuie să facem totul. Nu este o surpriză faptul că, la un moment dat, simțim nevoia de o pauză. Nu e nimic neobișnuit în a dori să te deconectezi și să te detașezi. Mai greu să ne oprim și să renunțăm la excesul de zgomot din viața noastră, astfel încât să ne putem concentra asupra a ceea ce este important pentru noi.


Concentrarea noastră este în mod constant împărțită în mai multe direcții, îngreunată adesea de stres și îmbătrânire. Beneficiile practicii yoga constau în menținerea nivelului de concentrare, precum și creșterea acestuia. Yoga ne invită să ne trăim viața cu intenție, astfel încât celulele noastre să conlucreze pentru a ne stimula atenția și concentrarea.

Concentrarea este o energie puternică. Când ne gândim la ceva trist, este ușor să devenim nefericiți în gândurile, sentimentele și acțiunile noastre. Când ne concentrăm asupra unor gânduri pozitive și a non-atașamentului, ne putem elibera de ceea ce este banal și ne putem întări capacitatea de concentrare.

Yoga lucrează pentru a relaxa mintea și corpul, astfel încât să putem gândi mai clar și, în timp, să ne sporim capacitatea de concentrare. Înțeleptul yoghin Patanjali a afirmat în Yoga Sutras: „yoga este reducerea fluctuațiilor minții” sau „calmarea turbulenței naturale a gândurilor noastre”.


Mai jos, îți propunem câteva posturi de yoga care să te ajute la o mai bună concentrare:


1. Postura Copacului (Vrikshasana)

Pe măsură ce efectuezi această asană, întregul corp se întinde și se eliberează de orice amorțeală. Calmează sistemul nervos și ajută la îmbunătățirea rezistența. În final, această postură te ajută să te aduni și să te calmezi, pentru o mai bună concentrare.


2. Postura Muntelui (Tadasana)

Tadasana este excelentă pentru întărirea picioarelor și îmbunătățirea posturii generale. Te ajută să crești flexibilitatea coloanei vertebrale și întărește fesele și abdomenul. De asemenea, contribuie la ameliorarea oricărui tip de durere sau tensiune din corp.


3. Postura Regelui dansului (Natrajasana)

Această postură este excelentă pentru îmbunătățirea circulației sângelui și pentru a obține o rezistență mai bună. Este minunată pentru a scăpa de stres și anxietate și, astfel, a curăța mintea de gânduri inutile. Este benefică pentru îmbunătățirea flexibilității și ajută la întărirea gleznelor, pieptului și coapselor. Ajută la îmbunătățirea metabolismului și a digestiei.


4. Postura Vulturului (Garud Asana)

Această asană este excelentă pentru echilibrarea corpului și întărirea mușchilor picioarelor. De asemenea, ajută la corectarea posturii și la îmbunătățirea agilității corpului. Contribuie la calmarea minții, prevenirea astmului și, de asemenea, la eliminarea problemelor urinare.


5. Postura aplecării înainte (Paschimottasana)

Acesta este unul dintre cele mai eficiente exerciții de concentrare în practica yoga, întrucât ameliorează stresului și calmează mintea. Această poziție este excelentă pentru energizarea corpului și activarea nervilor spinali.


6. Postura cămilei (Ustrasana)

Dacă te întrebi cum să-ți îmbunătățești concentrarea prin yoga, această te poate ajuta. Cum? Te vei concentra mai bine și îți vei îmbunătăți postura. Postura cămilă este foarte eficientă în stimularea glandelor endocrine, activarea nervilor și reducerea oricărui tip de disconfort menstrual.


7. Postura Cocostârcului (Bakasana)

Această asană ajută la eliminarea anxietății și tensiunii prin îmbunătățirea coordonării corpului și a minții. Este o postură eficientă pentru creșterea forței mentale. Totodată, este benefică pentru întărirea antebrațelor și tonifierea mușchilor abdominali. Această asană face, de asemenea, coloana vertebrală mai flexibilă și reduce crizele de aciditate.


Drishti este termenul sanscrit pentru o zonă de concentrare a atenției, o zonă în care să privești. Aceasta este o tehnică integrată în învățăturile unora dintre cei mai mari profesori de yoga. Atunci când îi permiți privirii să se concentreze asupra unui punct, îi permiți minții să se stabilizeze de asemenea. Îți folosești corpul fizic pentru a-i comunica minții că totul e în regulă și că se poate relaxa.


Drishti este un instrument care poate fi folosit pentru a-ți crea viața pe care dorești să o trăiești, atât pe salteaua de yoga, cât și în afara ei. Prin dezvoltarea abilității de a rămâne prezent în situații incomode, de a stabiliza și concentra mintea și de a avea o viziune pentru tine și viața ta, vei avea parte de instrumentele fundamentale pentru transformarea viselor în realitate.


36 views0 comments